A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Тлумацька міська рада
Івано-Франківський район, Івано-Франківська область

На Прикарпатті новий випадок отруєння грибами!

 

05.11.20  р.  № 183

 

       В селі Верхня Липиця Рогатинського району зареєстровано випадок отруєння грибами з 5 потерпілими, з яких двоє дітей. Всі потерпілі знаходяться на стаціонарному лікуванні в лікувальних закладах. Отруєння виникло внаслідок споживання пластинчастих грибів, які потерпілий назбирав у лісі, помилково вважаючи,  що це печериці.

 

       Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області в чергове наголошує краянам на основних правилах профілактики отруєнь грибами:

  • Купуйте гриби тільки у відведених для їх продажу місцях (магазинах, теплицях, спеціалізованих кіосках). Особливо слід уникати стихійних ринків.
  • Збирайте і купуйте гриби тільки ті, про які вам добре відомо, що вони їстівні.
  • He збирайте гриби, навіть умовно їстівні, у міських парках, скверах, дворах, поблизу транспортних магістралей, на промислових пустирях, колишніх смітниках, у хімічно- та радіаційно-небезпечних зонах. Гриби накопичують отруйні речовини і стають непридатними для їжі.
  • Не збирайте гриби з потовщенням біля основи ніжки - "бульбою", оточеною оболонкою.
  • Не збирайте ушкоджені гриби, зів'ялі, червиві або ослизлі, а також частинки грибів.
  • He збирайте пластинчасті гриби, бо отруйні гриби маскуються під них.
  • He збирайте "печериці", у яких пластинки нижньої поверхні капелюшка білого кольору. У справжніх їстівних печериць пластинки швидко рожевіють, а потім темнішають.
  • He куштуйте сирі гриби на смак.
  • Прийшовши з лісу, вдома перевірте всі гриби, особливо ті, які збирали діти. Сумнівні викиньте. Нижню частину ніжки гриба, забруднену ґрунтом, теж викиньте.
  • Гриби промийте, у маслюків зніміть з капелюшка слизьку плівку.
  • Гриби підлягають кулінарній обробці в день збору, інакше в них утворюється отрута.
  • Обробляючи гриби, відваріть їх тричі у воді по 30 хв, після кожного відварювання відвар злийте. Лише тоді гриби можна смажити або варити.
  • Обов'язково вимочіть або відваріть умовно їстівні гриби, які використовують для соління - грузді, вовнянки та інші, які містять молочний сік, тим самим позбудетеся гірких речовин, які вражають слизову оболонку шлунка.
  • У жодному разі не пригощайте грибами дітей, літніх людей, вагітних жінок, хворих з захворюваннями шлунково-кишкового тракту.
  • Чимало грибів (зеленушка, синяк-дубовик тощо) містять отруйні речовини, які не розчиняються у шлунку. При взаємодії з алкоголем отрута розчиняється та викликає гостре отруєння.
  • Не займайтеся самолікуванням! При перших ознаках отруєння, таких як біль в животі, нудота, блювання, пронос, галюцинації негайно викличте карету швидкої допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як  діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині – поради спеціалістів Держпродспоживслужби Івано-Франківщини

05.11.20  р.  № 184

 

      Досить часто трапляються такі неприємні ситуації, коли в магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар, який лежить неналежним чином, і він розбивається чи пошкоджується. І, як правило, працівники магазину (адміністрація) охорона починають відразу вимагати сплатити кошти за такий зіпсований товар.

У таких ситуаціях, перш за все, потрібно з’ясувати, хто насправді винен в тому, що товар пошкоджено – покупець, адміністрація магазину, яка неправильно зберігала(розмістила) цей товар в торговому залі, чи можливо зовсім інший покупець?

Важливо зазначити, що Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача). Однак в таких ситуаціях часто буває багато нюансів.

Відповідно до ст. 668 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий (зіпсований) товар, оскільки він ще не придбав його.

Якщо ж адміністрація чи охорона магазину наполягає на своєму, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вашу вину.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд.

Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 ч.2 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Однак споживачу необхідно довести, що він розбив (зіпсував) товар випадково. І у цьому може дуже допомогти запис із камери відео-спостереження.

У випадку, коли адміністрація чи охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.

Так, агресивною вважається підприємницька практика, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає або може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції».

Крім того, як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати, а також вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої і недвозначної згоди на її придбання.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий (пошкоджений)  товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь