A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Тлумацька міська громада
Тлумацький район, Івано-Франківська область

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує

Дата: 07.05.2019 16:45
Кількість переглядів: 170

 

Рекомендації для населення: заходи профілактики

гострих кишкових інфекцій під час повеневого періоду

У зв’язку з затяжними та інтенсивними опадами, в Івано-Франківській області спостерігається підняття рівнів річок, зокрема у Галицькому, Тлумацькому, Снятинському  та Тисменицькому районах.

В тому числі можуть підтоплюватись та забруднюватись джерела централізованого та децентралізованого водопостачання, громадські та індивідуальні криниці, присадибні ділянки, господарські двори, в тому числі вигрібні ями, дворові туалети, гноєсховища. Це в свою чергу може спричинити забруднення води у криницях та інших джерелах водопостачання, а тому існує ризик спалаху інфекційних захворювань.

Для профілактики спалаху гострих кишкових інфекцій Головне управління  Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області рекомендує наступне.

  1. Використовувати для споживання воду із альтернативних джерел водопостачання гарантованої якості, що не зазнали підтоплень,  використовувати для питних потреб бутильовану фасовану воду.
  2. У випадку використання води з власного  індивідуального джерела - провести його технічний огляд на предмет замулення, збільшення рівня води тощо. При необхідності здійснити очистку та кількаразову відкачку води з джерела  до відновлення її органолептичних властивостей. Після чого провести дезінфекцію джерела та лабораторні дослідження води.
  3. Провести обстеження зон санітарної охорони (50 м) джерела водопостачання (свердловина, трубчаста криниця, колодязь, каптаж тощо) на предмет потенційних причин забруднення (вигрібні ями, надвірні туалети  тощо),  які при значних опадах можуть потрапити в підземні водоносні горизонти. При наявності таких - необхідно їх ліквідувати.
  4. Навколо джерел водопостачання поновити «глиняний замок», відмостки, а при їх відсутності – встановити, а також встановити перехоплюючі канали з відводом стоків на сторону, з метою організації захисту джерела водопостачання.
  5. У випадку крайньої необхідності -  воду з власних джерел водопостачання, що викликає сумніви стосовно її якості, використовували лише після кип’ятіння протягом 15 хв.
  6. Не рекомендовано використовувати в їжу продукти харчування, які зберігались у приміщеннях, що зазнали підтоплень (підвали, погреби, комори тощо), зокрема консервацію, крупи, овочі, фрукти тощо.
  7. Перед їжею обов’язково ретельно мийте руки з милом (також руки можна протирати зволоженими дезінфектантами-серветками або спеціальними антисептиками-спреями для обробки рук).
  8. Провести дератизацію в місцях можливого скупчення гризунів.
  9. Індивідуальні вигреби та вбиральні (туалети) в разі переповнення водою спорожнити за допомогою асенізаційної машини та продезінфікувати хлорним вапном або іншим дезінфекційним засобом, призначеним для цього.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги споживачів: як діяти при ненавмисному пошкодженні товару

Ситуація ненавмисного пошкодження майна при здійсненні покупок в супермаркетах та інших торгових закладах може спіткати кожного. Однак не кожен зможе захистити свої права належним чином.

Як не потрапити в халепу, заощадити час та кошти - радять спеціалісти управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області.

Уявіть ситуацію: Ви йдете магазином, і перед  вами падає та розбивається пляшка елітного алкоголю. До Вас зраз же підбігають охоронці супермаркету і вимагають оплатити за розбиту пляшку…

 

Згідно статті 323 Цивільного кодексу України «ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом», а  покупець несе відповідальність за цілісність товару після того, як отримав та оплатив товар (стаття  668 Цивільного кодексу України). Тобто,  до оплати товару магазин несе  відповідальність за товар.

Радимо врахувати наступне:

-   Якщо пошкоджений Вами товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, що не захищені спеціальним бортиком, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах),  вкажіть на це адміністратору.

-  Вимагайте від адміністрації магазину надати докази того, що саме Ви винні у пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відеоспостереження, показання свідків.

-  Якщо з Вас вимагають оплати за розбитий (пошкоджений) товар, то поясніть, що Ви відмовляєтеся платити штраф на місці і  що такі виплати будуть здійснені лише на підставі  судового рішення  (якщо буде доведено Вашу вину).

-  Якщо адміністрація продовжує на Вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) викликайте поліцію.

Охорона має право на затримання у разі, якщо є достатні підстави вважати, що було вчинене правопорушення. Охорона не має права застосовувати фізичну силу (якщо особа не здійснює опір), обшукувати, проводити поверхневий огляд, вимагати показати вміст кишень чи сумок.

Ви маєте право на правову допомогу; право викликати поліцію, якщо охорона перевищує свої повноваження; право на відшкодування завданих збитків та моральної шкоди.

Якщо адміністрація супермаркету все ж наполягає на Вашій вині - вимагайте скласти акт про заподіяння шкоди, представити докази, що підтверджують Вашу вину.

-  Обов'язково потрібно щоб були свідки, які зможуть підтвердити або спростувати інформацію, яка буде записана в акті. У зазначеному документі мають бути підписи самого покупця, адміністрації супермаркету і свідків. У разі необхідності, його передають до суду і далі вже там представники закону розбираються в ситуації, і на підставі фактів і доказів, виноситься рішення  - повинні Ви відшкодовувати збитки чи ні. Якщо доказів немає, то яким чином Вас можна звинуватити?                      

-  Необхідно нагадати  адміністрації магазину, що згідно ч. 2  статті 17  Закону України «Про захист прав споживачів»  «продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбати продукцію неналежної якості чи не потрібного йому асортименту».  У Вас були  плани придбати інший товар,  аніж  той, що був пошкоджений (будь то пляшка, телевізор чи горщик для квітів).

Тому,  озброївшись необхідною інформацією, не бійтесь захищати свої права,  адже при ненавмисному пошкодженні товару -  закон на Вашому боці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь