Важлива інформація
Особливості оформлення розрахункових операцій з 19.04.2020
28.01.2020
Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» пункти 1 – 3 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон про РРО) викладено у новій редакції.
Так, відповідно до внесених змін суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом про РРО, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
3) застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Норми наберуть чинності 19.04.2020.
Чи підлягає оподаткуванню ПДФО матеріальна допомога, яка надається фізичним особам за рахунок міського бюджету?
28.01.2020
Матеріальна допомога, що надається фізичним особам за рахунок міського бюджету, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за умови виконання міською радою затвердженої програми соціально-економічного розвитку чи цільової програми з питань діяльності місцевого самоврядування. В такій програмі має бути зазначено надання такої допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом).
Нагадаємо, відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
Згідно з ст. 16 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 280/97) органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються Законом № 280/97 та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування (п. 22 ст. 26 Закону № 280/97).
Відповідно до положень ст. 34 Закону № 280/97 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема щодо вирішення відповідно до законодавства питань про надання пільг і допомоги, пов’язаних з охороною материнства і дитинства.
Враховуючи зазначене, матеріальна допомога, що надається фізичним особам за рахунок міського бюджету, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за умови виконання міською радою затвердженої програми соціально-економічного розвитку чи цільової програми з питань діяльності місцевого самоврядування, в якій передбачено надання такої допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом).
При цьому орган місцевого самоврядування відображає таку матеріальну допомогу у податковому розрахунку за ф. 1 ДФ під ознакою доходу «128».
Декларуючи спадщину, варто враховувати ступені споріднення
28.01.2020
Тисменицьке управління ГУ ДПС в Івано-Франківській області нагадує громадянам, котрі декларуватимуть доходи за 2019 рік, про ступені споріднення між фізичною особою та членами її сім’ї.
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення відповідно до п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 розд. І Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.
Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно – довідковий ресурс (категорія 103.01).
Деклараційна кампанія – 2020. Що варто знати платникам
28.01.2020
З першого січня в Україні розпочалась кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року.
У податкових органах в першу чергу чекають на тих, хто зокрема отримував:
- доходи не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). Це, наприклад, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;
- доходи від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До них відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;
- іноземні доходи.
Зауважимо, що цьогорічна деклараційна кампанія, як і зазвичай, триватиме з початку року упродовж 4-х місяців. Граничний термін подання декларації за звітний (податковий) 2019 рік – 30 квітня 2020 року.
При декларуванні доходів платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація). Він може зробити це особисто або уповноваженою на це особою; надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Водночас нагадуємо, що відповідно до статті 166 Податкового кодексу України, платники податків мають право задекларувати право на податкову знижку через подання Декларації до завершення року, а саме до 31.12.2020р.
Зі збільшенням мінімальної зарплати зростає
єдиний соціальний внесок
28.01.2020
Починаючи з 1 січня 2019 року, згідно з прийнятим Верховною Радою України Законом України «Про Державний бюджет на 2020 рік», розмір мінімальної заробітної плати зросте з 4173 грн до 4723 грн. Відтак, через збільшення мінімальної зарплати, зростає і мінімальний страховий внесок, який у 2020 році буде становити 1039,06 грн. (4723,0 Х 22%).
Тож звертаємо увагу платників єдиного соціального внеску фізичних осіб-підприємців, котрі обрали спрощену систему оподаткування, а також тих, хто залишився на загальній системі оподаткування або здійснює незалежну професійну діяльність, що для них у 2020 році розмір ЄСВ становитиме 1039,06 гривень за місяць.