Тлумацька міська рада
Івано-Франківський район, Івано-Франківська область

Отримання в спадщину будинку: як проходить обчислення податку на нерухомість 12.05.2020

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з1січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника– починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Податкові повідомлення-рішення про сплату суми податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Зауважимо, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

Отже, для фізичної особи, яка отримала об’єкт житлової нерухомості у

спадщину після смерті його власника, податок обчислюється контролюючим органом за місцем її податкової адреси (місцем реєстрації) починаючи з місяця, у якому така особа набула право власності.

Яким чином здійснюється оподаткування? Нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах – уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини щокварталу подають до контролюючого органу інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому ПК України для податкового розрахунку. У такому самому порядку нотаріуси подають інформацію про посвідчення договорів дарування. На підставі отриманої інформації органами державної податкової служби здійснюється обрахування конкретних розмірів податку на доходи фізичних осіб та військового збору, які має сплатити спадкоємець або обдаровуваний.

При цьому ПКУ передбачено, що дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини. Така декларація має бути подана до 1 травня року, що настає за звітним (тобто у році, наступному за роком у якому було здійснене прийняття спадщини або отримання подарунку).

Нагадаємо, що відповідно до податкового законодавства сплата податку має бути здійснена до 1 серпня року, що настає за звітним.

 

Допомога підприємцям під час карантинних обмежень

12.05.2020

Кабінет Міністрів України постановою від 29 квітня 2020 р. N 330 затвердив Порядок використання коштів для надання допомоги на дітей фізичним особам - підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку. 

Порядок визначає механізм використання коштів державного бюджету за програмою "Виплата допомоги на дітей фізичним особам - підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, за рахунок коштів, які виділені із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками". Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.

Платник податків, який не обрав інший спосіб оподаткування, з моменту реєстрації перебуває на загальній системі

12.05.202

 

Фахівці  ДПС  повідомляють, що усі платники податків підлягають взяттю на облік у контролюючих органах, незалежно від наявності обов’язку щодо сплати того чи іншого податку та збору.
При цьому, взяття на облік платників контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, які проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами.

Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
З моменту взяття на облік платник податків вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не обрано інший спосіб оподаткування відповідно до законодавства.

Порядок обліку платників податків і зборів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 .

 

Як отримати дані для заповнення декларації дистанційно?

12.05.2020 Фото без опису

Через пов’язані з карантином заходи термін подання щорічних декларацій за 2019 рік продовжено до 1 червня.

У зв’язку з карантином, у багатьох суб’єктів декларування виникло питання щодо збору даних для заповнення декларацій.

Нагадуємо, що усю необхідну інформацію можна отримати онлайн – не виходячи з дому.

За допомогою кваліфікованого електронного підпису можна скористатися такими  урядовими електронними сервісами:

- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно https://bit.ly/2zeaaIQ - містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;

- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань https://bit.ly/35uO94s -інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;

- Електронний кабінет водія https://bit.ly/2YyQsSw - інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;

- Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України https://cabinet.tax.gov.ua/ - містить відомості про доходи;

- Портал електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ - знадобиться, якщо ви отримували дохід у вигляді пенсії;

- Укрпатент https://bit.ly/2xxa7Hk - інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходів, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».

З правилами користування зазначеними реєстрами можна ознайомитись на сайтах відповідних органів державної влади.

Важливо: інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

Декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу за податковою адресою фізичної особи

12.05.2020

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області інформує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2019 року.

Фізична особа - платник податку подає Декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за звітний податковий період у встановлені Податковим кодексом України (далі - ПКУ) строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою.

Податкова адреса платника податків - фізичної особи – це місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ). Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

У разі якщо платник податку проживає не за місцем реєстрації (прописки)– Декларація подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

У разі якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстрована за іншою – Декларація подається до податкового органу за попередньою податковою адресою.

Нагадуємо! Пунктом 70.7 ст. 70 ПКУ передбачено, що фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, фізичні особи - платники податків зобов'язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за формою № 5ДР.

Нагадаємо, Законом України від 17.03.2020 № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено, що Декларація, визначена статтею 179 ПКУ, подається до 1 липня 2020 року, крім випадків, передбачених розділом IV ПКУ, коли така декларація може бути подана пізніше вказаного строку. При цьому вимоги підпункту 49.18.4 пункту 49.18 статті 49 ПКУ у 2020 році не застосовуються.

Фізична особа зобов’язана самостійно до 01 жовтня 2020 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею Декларації. При цьому абзац перший пункту 179.7 статті 179 ПКУ у 2020 році не застосовується.

Якщо виник податковий борг: дізнайтесь як його розстрочити (відстрочити)

12.05.2020  Фото без опису

Податковий борг– це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені (п.п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу).

Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу (п. 100.2 ст. 100 Податкового Кодексу).

Розстроченням (відстроченням) грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день прийняття рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Податкові органи мають право приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством.

Розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення податкового органу та укладено договір про розстрочення (відстрочення) (п. 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574).

Строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати прийняття податковим органом рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов’язання (податкового боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу (абзац другий п. 1.9 Порядку № 574).

Отже, податкові органи мають право надавати відстрочення та розстрочення податкового боргу на підставі заяви платника податків та прийнятого податковим органом відповідного рішення та укладеного договору про розстрочення (відстрочення) податкового боргу.

До податкової знижки можна включити витрати за навчання на військовій кафедрі

12.05.2020 Фото без опису

Громадяни, які бажають повернути частину сплачених коштів за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, мають подати декларацію про майновий стан і доходи. Про це повідомили в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.

Для отримання податкової знижки за наслідками звітного податкового року, платник податків подає за місцем своєї податкової адреси річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2020 року.

Разом з декларацією громадянам необхідно подати :

-довідку про доходи за звітний рік, в якій зазначається сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою), розмір та сума податкової соціальної пільги, сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб;

-копію паспорта особи, яка звертається за податковою знижкою;

-копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер);

-копії договорів;

-копії платіжних документів, які підтверджують здійснені платником податків витрати.

У разі компенсації вартості здобуття освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення також необхідно надати документи, які підтверджують ступінь споріднення (свідоцтво про народження дитини чи копію свідоцтва про вступ у шлюб).

Податок підлягає поверненню протягом  60 календарних днів з дня подання декларації.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Нагадаємо, податковою знижкою можуть скористатись громадяни України, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які сплачують податок з доходів фізичних осіб. Фізичні особи - підприємці права на податкову знижку не мають, оскільки податок з доходів фізичних осіб не сплачують.

Податкова декларація подається платником податків в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

 

Декларацію про доходи з метою отримання податкової знижки громадяни мають право подати через Електронний кабінет платника

12.05.2020 Фото без опису

В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області інформують, що платники податків мають право подати декларацію на отримання податкової знижки через Електронний кабінет платника.

Податкова декларація про майновий стан і доходи з метою відшкодування податкової знижки подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків до 31 грудня 2020 року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, які підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів,робіт, послуг і їх покупця. У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

На допомогу громадянам на офіційному порталі Територіальних органів ДПС в Івано-Франківській області функціонує банер «Деклараційна кампанія 2020», в якому розміщено копії нормативно-правових актів, якими регулюється порядок оподаткування доходів фізичних осіб, форму річної податкової декларації і зразок її заповнення, порядок подання декларації для отримання податкової знижки тощо.

Звертаємо увагу, для допомоги платникам податків Державна податкова служба підготувала ряд відеоуроків, зокрема

 

як заповнити декларацію про майновий стан і доходи за посиланнями:

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html

https://www.youtube.com/watch?v=YOhECvfE0Z4

https://www.facebook.com/107383900636180/videos/1407838859418903/

як оформити запит на отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за посиланнями:

https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6067.html

https://youtu.be/_SKY0auOjSk

https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/284290552557638/

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь