ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує
Хімічна чистка одягу: основні вимоги та застереження споживачів
Кожен споживач хоч раз в житті стикався з питанням неналежної якості наданих послуг хімічної чистки одягу. В кожного цей досвід різний, а основною причиною непорозумінь є недостатня обізнаність із нормативно-правовими документами, які регламентують цей вид побутової послуги .
Тож, як має здійснюватися прийом та видача одягу з хімічної читки, а також яким чином повинні надаватися і яким нормативним документам мають відповідати дані послуги ? ...
Основним нормативним документом, який регламентує наданих послуг хімічної чистки одягу, є наказ Українського союзу об’єднань підприємств та організацій побутового обслуговування населення № 20 від 27.08.2000 року.
Приймання, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.
На робочому місці приймальника замовлень повинна бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.
У разі обслуговування замовника вдома, працівник виконавця повинен мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім'я та по батькові, а також реквізити підприємства чи фізичної особи, що надає послуги.
Варто відзначити, що Замовлення оформлюється договором (квитанцією).
У приміщенні, де проводяться приймання та видавання замовлень, на видному та доступному місці повинна бути розміщена інформація про умови, а яких вироби в обробку не приймаються, перелік допустимих прихованих дефектів після хімічної чистки та перефарбування згідно з діючими стандартами, а також відомості про встановлені ступені зносу та їх характеристики.
У разі надання послуги поза межами приміщення, виконавець
повинен ознайомити замовника з указаною інформацією.
Під час приймання замовлення, приймальник повинен:
- оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, встановлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо;
- попередити замовника про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів;
- запропонувати замовнику відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після обробки.
Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником, або на підставі підтверджуючих документів і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).
При оформленні замовлення, замовник своїм підписом підтверджує
згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки.
Під час оформлення замовлення приймальник проводить маркування виробу шляхом нанесення (прикріплення) позначки.
Послуги надаються відповідно до переліку та за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення).
Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція.
Приймальник одночасно з видавання замовлення повинен перевірити якість виконання послуги в присутності замовника.
Замовник має право на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленню.
На виробах після хімічної чистки можуть бути дефекти, що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються діючими стандартами.
Гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі.
Вироби видаються замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата видавання замовлення.
Тепер - знаючи власні права та обов’язки - Ви впевненіше можете відстоювати свої інтереси.