ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує
Держпродспоживслужба навчає снятинських школярів правил безпечного харчування
Протягом грудня спеціалісти Снятинського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області проводять семінари-навчання для учнів загальноосвітніх шкіл Снятинського району на теми: «Здорове харчування школярів», «Гігієна харчування», «Гуманне поводження з домашніми тваринами». Навчанням охоплено 65 відсотків шкіл району.
Школярів ознайомлюють з основами здорового харчування, його перевагами та недоліками, до чого призводять неякісні продукти, недотримання режиму харчування та відмова від повноцінного обіду, які продукти повинні бути в раціоні підлітків для правильного формування та підвищення резистентності молодого організму. При цьому наголошують, що завжди необхідно дотримуватись трьох правил гігієни харчування: помірність, різноманітність, режим прийому їжі.
Крім того школярам розповідають про гуманне відношення до тварин, правила поведінки з безпритульними тваринами.
В підсумку лекцій проводиться анонімне анкетування, де діти мають можливість висловити свою думку щодо якості та покращення харчування в шкільній їдальні.
Про сальмонелу в замороженому курячому м’ясі з Польщі
До Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів надійшли інформаційні повідомлення системи RASFF від 27.11.2019 р. № 2019.3976 fup18 та від 02.12.2019р. №2019.3976-fup21 щодо виявлення сальмонели в замороженому курячому м’ясі, експортованому з Польщі (виробник Wipasz S/A/Zaklad Drobiarski w Mlawie- AP-№PL 14130502 EG) до окремих держав - членів ЄС і, в тому числі до України -ТОВ « ОТ- ГРУП» (вул. Богдана Хмельницького,42 м.Луцьк, Волинська область,43000), SPE «Winter» (вул. Лідавська,1 м.Луцьк, Волинська обл., 43000), ТОВ «Альянс- Імекс» (вул.Сергія Параджанова,127, м.Житомир, Житомирська область, 10025) та ТОВ «ВІК ЛОГІСТІК» (вул.Святотроїцька,73/1,офіс 215, м.Черкаси, Черкаська область,18000).
Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області попереджає операторів ринку, які використовують у виробництві або здійснюють обіг вищезазначеної продукції, про необхідність вилучити її з обігу та у строк не більше двох робочих днів письмово інформувати про виявлену невідповідність компетентний орган, що передбачено частиною 3 статті 20 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
Шановні споживачі!
У разі виявлення вказаного харчового продукту, повідомляйте Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за тел.: (0342) 511389, 511392 або звертайтесь до територіальних управлінь.
В кокосовому цукрі з Індонезії виявили не задекларований глютен
До Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів надійшли інформаційні повідомлення системи RASFF від 15.11.2019 р. № 2019.4018 та від 04.12.2019 р. № 2019.4018 fup 15 стосовно не задекларованого глютену в кокосовому цукрі з Індонезії, що експортувався з Нідерландів (виробник Tradin Organic Agriculture B.V.) до України (імпортер ТОВ «Бюро Він», вул. Мечнікова,9, м.Київ, 01133).
Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області попереджає операторів ринку, які використовують у виробництві або здійснюють обіг вищезазначеної продукції, про необхідність вилучити її з обігу та у строк не більше двох робочих днів письмово інформувати про виявлену невідповідність компетентний орган, що передбачено частиною 3 статті 20 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
Шановні споживачі ! У разі виявлення вказаного харчового продукту, повідомляйте Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за тел.: (0342) 511389, 511392 або звертайтесь до територіальних управлінь.
Снятинщина: лебедина історія
12 грудня на річці Прут небайдужі жителі с. Прутівка помітили молодого лебедя з рибацьким гачком у дзьобі. Бідолашний птах не міг самостійно споживати їжу через пошкодження слизової оболонки ротової порожнини.
Виглядав він ослабленим і дуже кволим. Відклавши всі справи, жителі села прийшли на допомогу лебедеві. Впіймали його і відвезли у ветеринарну клініку до Снятина, де йому надали професійну допомогу з видалення чужорідного тіла (рибацький гачок), дезінфікували місце ураження ділянки слизової оболонки, ввели протизапальні та вітамінні препарати.
Надію на порятунок і шанс на життя має кожна жива істота, варто тільки вірити і сміливо діяти.
Завдяки добрим, чуйним людям та ветеринарам лебідь продовжує жити та надихає рятувальників боротися за життя до самого кінця.
Нові правила використання порівняльної реклами в Україні
В усі часи реклама була, є і буде рушійною силою торгівлі та комерційної діяльності. В Україні рекламна діяльність регулюється Законом України «Про рекламу» (далі – Закон). Закон визначає засади рекламної діяльності, а також регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Одним із видів реклами, що регулюються даним Законом, є порівняльна реклама - реклама, що містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом.
Зміни до Закону України «Про рекламу» в частині застосування порівняльної реклами набули чинності 11.12.2019 року, відповідно до прийнятого закону про "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)".
Раніше порівняльна реклама була заборонена тільки в медичній сфері й на фондовому ринку, а для інших вона була менш врегульована.
З порівняльною рекламою поводилися обережно, тому що вона мала підтверджуватись фактичними даними, бути об'єктивною та корисною для споживачів. Не всі розуміли, як це має працювати. Новий закон передбачає більш чіткі правила використання такої реклами.
Використання порівняльної реклами дозволяється у разі, якщо:
1) реклама не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
2) реклама порівнює однорідні (подібні) товари, які задовольняють одні й ті самі потреби або мають однакове призначення, чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи одним видом діяльності;
3) реклама об’єктивно порівнює одну або кілька суттєвих, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, в тому числі ціну, інформація про які може вплинути на рішення споживача при здійсненні вибору;
4) реклама не дискредитує, не містить неправдивої інформації про якість однорідних (подібних) товарів інших виробників або продавців, не дискредитує діяльність чи становище інших осіб, репутацію торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або зазначення місць походження товару;
5) щодо товару із зазначенням (простим або кваліфікованим) походження порівняння здійснюється щодо товару з аналогічним зазначенням;
6) реклама не створює змішування між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуванням та іншими позначеннями рекламодавця та конкурентів;
7) товар конкурента, захищений торговельною маркою або комерційним найменуванням, не зображено способом імітації.
Отже, порівняльну рекламу дозволено використовувати, якщо порівнюються: товари або діяльність, які мають одне призначення; зіставні характеристики товару, наприклад, ціна; товари однакового походження. Якщо товар конкурента захищено торговельною маркою, його треба показати повністю, а не з імітовано. У рекламі не повинно бути ознак нечесної підприємницької практики та неправдивої інформації про якість товарів, товари не можна дискредитувати. Правила поширюються і на медичну галузь, і на ринок цінних паперів, оскільки заборону на порівняльну рекламу в цих сферах зняли.