На Тлумаччині відбувся легкоатлетичний «Пробіг слідами Галицької трансверсальної залізниці 2024
У неділю, 19 травня, відбувся «Пробіг слідами Галицької трансверсальної залізниці 2024 GTR Trail Ostbahn», який організував голова ГО СПЦ «Каменяр» Дмитро Романишин, а одним із партнерів пробігу виступила Тлумацька міська рада.
Пробіг проводився з метою: підтримки ЗСУ, допомоги волонтерам, відзначення Дня Європи в Україні, пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та шкідливими звичками серед підростаючого покоління, залучення до культури бігу різних вікових категорій населення, розвитку масового спорту і туризму краю, актуалізації відновлення ж/д сполучення між Івано-Франківськом та Тернополем.
Понад 140 учасників (29 дорослих та 116 дітей) бігли на дистанціях 16 км, 2 км, 800 м та 400 м. Легкоатлети стартували на місці колишньої ж/д станції «Тлумач – Палагичі», а далі траса пролягала слідами колії залізниці в Тлумацькій громаді до Нижнева.
Переможцями забігу стали:
- на дистанції 16 км – Олег Озарко та Софія Семчук;
- на дистанції 2 км – Андрій Шкудор та Наталія Білінкевич;
- на дистанції 800 м – Максим Гала та Марія Чуб;
- на дистанції 500 м – Іван Гуменюк та Анна Недоляк.
Історична довідка
ГАЛИЦЬКА ТРАНСВЕРСАЛЬНА ЗАЛІЗНИЦЯ (анг. Galician Transversal Railway) – державна 768-км залізниця Австро-Угорщини у коронному краї Галичини від околиць Кракова і Чадця до Гусятина. Початок будівництва окремих ділянок цієї велетенської залізничної магістралі розпочався ще у 1871 році, важливими ж/д станціями були Хирів, Самбір, Дрогобич, Стрий, Калуш, Станіславів, Тисмениця, Нижнів, Бучач, Чортків, Гусятин (1884-1945 роки функціонування). Австрійці скорочено називали її Ostbahn (шлях на схід), місцеві залізницю називали «колія», «штрика».
Австрійський уряд виношував ідею будівництва залізничної лінії через усю Галичину, яка б сполучала околиці Кракова із російським кордоном в районі Гусятина на Тернопільщині. Окрім економічного значення залізниця мала іще й військово-стратегічне і призначалася для швидкого перекидання військ до російського кордону на випадок війни з імперією Романових. Галицька трансверсальна державна залізниця мала протяжність 768 км.